بیانات آیت الله میلانی مد ظله به‌مناسبت محرم الحرام ۱۴۴۲

بیانات حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مد ظله العالی به‌مناسبت ورود به ماه محرم الحرام ۱۴۴۲ ه‍ . ق:
در آستانه ماه محرم هستیم!
یکی از مواردی که دشمنان برای تضعیف، تخریب و محو این امور کار می‌کنند، امر سید الشهدا علیه السلام است؛ و این مطلب دلالت بر این دارد که امر سید الشهدا علیه السلام در بقاء و قوت این مذهب نقش دارد.
به صورت اجمال عرض می‌کنم و این مطلب را منتشر کنید :
وقتی از جهات کلامی، تاریخی، حدیثی و بحث ولایتی و برائتی (که این بحث جزء وظایف ماست: هل الدین الا الحب و البغض) به واقعه کربلا نگاه می‌کنیم، می‌فهمیم که حفظ کربلا، مراسم سید الشهدا علیه السلام، ایام عاشورا و محرم و صفر واجب است .
بنده به صراحت عرض می‌کنم بعضی افراد به جهت اینکه در این مورد کار نکرده‌اند، از اموری که بنده می‌دانم و مطالعه کرده‌ام غافل هستند، و نمی‌دانند حادثه کربلا چه تأثیری در تشیع و بقاء این مذهب دارد.
لذا باید مراسم سیدالشهداء علیه السلام در ایام محرم و صفر، به احسن وجه اقامه شود و مسأله کرونا عذری نشود برای تعطیلی مراسم، و مسأله کرونا باید همانطور که مقامات معین کرده‌اند لحاظ و مواظبت شود.
اما اقامه شعائر سید الشهدا علیه السلام واجب است و هرگز نباید تعطیل شود.
در کتاب ناگفته‌هایی از حقائق عاشورا راه‌هایی که مخالفین در مبارزه با سیدالشهداء علیه السلام، حادثه کربلا و مراسم سیدالشهداء داشتند را با ذکر نمونه عرض کردیم.
خدایی نکرده مسأله کرونا یکی از این راه‌های مبارزه با واقعه کربلا و سیدالشهداء علیه السلام نشود و در کنار بهانه کمک به فقراء عذری نشود برای تعطیلی این مراسم.
اقامه عزای سیدالشهداء علیه السلام باید با قوت و قدرت برگزار شود و الّا باعث خوشحالی و سرور بنی امیه خواهد شد؛ همانطور که در زیارت عاشورا لعن می‌کنیم کسانی را که از واقعه عاشورا خوشحال شدند .
خدایی نکرده تعطیلی این مراسم مایه سرور بنی امیه و وهابیت نشود …
توصیه بنده این است که افرادی که قبلا مراسم داشته‌اند، مجالسشان را اقامه کنند و افرادی که مراسم نداشته‌اند، در مجالس شرکت کنند و این یک وظیفه است .
البته با حفظ مقرراتی که عجالتا گفتند که باید رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *