چاپ جلد پنجم شرح بر منهاج الکرامة فی معرفة الإمامة

حضرت آیت الله حاج سید علی حسینی میلانی (مدظله العالی) در جلد پنجم به شرح ادامه فصل سوّم کتاب منهاج الکرامة علّامه حلی (رحمه الله)، که ادله عقلی و نقلی امامت امیرالمؤمنین (علیه السلام) بعد از رسول خدا (صلّی الله علیه وآله) می‌باشد، می‌پردازد.
معظم‌له در ادامه به شرح فصل چهارم (ادلّه اثبات ولایت ائمّه معصومین علیهم السلام) و فصل پنجم (دلایل عدم امامت کسی که خود را مقدّم بر امیرالمؤمنین علی علیه السلام می‌داند) و در بخش پایانی شرح که (رد دلایل اثبات خلافت ابوبکر) است، می‌پردازد.
شایان ذکر است منهاج الکرامة فی معرفة الإمامة کتابی کلامی در اثبات حقانیت مذهب شیعه و امامت علی بن ابی‌طالب علیه السلام و فرزندانش، اثر علّامه حلّی (رحمه الله) می‌باشد که آیت الله سید علی حسینی میلانی (مدظله العالی) متن منهاج الکرامة را با شرح و تعلیق و نقد و بررسی کتاب ابن‌تیمیّه به‌گونه‌ای شایسته تحقیق کرده است.
تحقیقات معظم‌له در این کتاب بدین‌گونه است:
1- تحقیق و تصحیح کتاب و عرضه متنى استوار و دقیق؛
2- استخراج منابع و مصادر متن کتاب و ارجاع به مصادر کهن و متعدّد؛
3ـ عرضه گزیده مطالب ابن تیمیه درباره مطالب علامه حلّى و نقد و تحلیل و ردّ آن بر اساس مدارک و منابع حدیثى، کلامى، تاریخى و رجالى معتمد اهل سنّت.
4ـ در ضمن بحث و تحقیق کتاب و نقد و ردّ آراء ابن تیمیه، گاهى مطالبى به گونه موضوعى مورد بحث قرار گرفته و به گونه رساله‌اى مفرد در آمده است.
با چاپ جلد پنجم، این شرح ارزشمند بر کتاب منهاج الکرامة علّامه حلّی به پایان رسید.
علاقمندان می توانند با شماره تلفن 02537837320 و یا از طریق ارسال متن آدرس به سامانه 10001414 این کتاب را دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *