سخنرانی حضرت آیة الله میلانی در آستانه ماه محرم الحرام 1435

حضرت آیت الله میلانی مد ظله العالی در آستانه محرم در جمع امامت پژوهان مرکز تخصصی امامت اهل بیت (علیهم السلام) بر ضرورت توجیه مردم در دهه عاشورا و نگرش محققانه پیرامون واقعه کربلا و شیعیان سیدالشهداء (علیه السلام)، تأکید کردند.
ایشان با بیان اینکه با جدایی مردم از عترت، کار بجایی رسید که حتی قرآن کریم تیرباران شد.
طیّ 50 سال بعد از پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) وضعیت جهان اسلام بگونه ای شد که رفع این فاصله و برگشتن مجدد این امت به قرآن و عترت، نیاز به مُهجه ی سیدالشهداء (علیه السلام) داشت.
معظم له در ادامه افزودند: واقعه کربلا برای یهودیان و نصرانی ها و ملحدین، یک واقعه بهت آور به حساب می آید که چگونه یک انسان حاضر می شود برای عقیده اش اینگونه تضحیه کند اما در مقابل افرادی دانسته یا ندانسته می گویند حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) با قطع نظر از عصمت نمی دانستند که به شهادت خواهند رسید، در حالی که اگر ما عصمت را از سیدالشهداء (علیه السلام) بگیریم دیگر چیزی باقی نمی ماند.
ایشان با بیان اینکه کسانی که در مقابل حضرت ایستادند شیعیان آل ابی سفیان بودند، افزودند: شیعیان حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) را یا به قتل رسانده یا ترور کرده بودند و یا از خانه و کاشانه شان آواره کرده بودند و کوفه خالی از شیعیان آن حضرت شده بود.
مگر می شود شیعه هر چقدر هم فاسق و فاجر و طالب دنیا باشد، خیام اباعبدالله (علیه السلام) را به آتش بکشد و طفل رضیع را به آن صورت به قتل برساند و با وجود درخواست آب از سوی حضرت، از رساندن حتی قطره ای آب ابا کند.
این مطالب را به مردم برسانید و بگویید تا مردم بدانند که آل ابی سفیان چه کردند و بدانند که انحراف از راه پیغمبر و جدایی از قرآن و عترت نتیجه اش چه می شود و کسانی که حرفهای انحرافی می زنند، دانسته یا ندانسته خدمت به آل ابی سفیان می کنند.
دانلود فایل صوتی و متنی کامل سخنرانی حضرت آیة الله میلانی در آستانه ماه محرم الحرام 1435

فایل pdf خبر:
فایل صوت خبر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *