ولایت امیرالمؤمنین بخشی از رسالت پیامبر اعظم است

آیة الله سید علی حسینی میلانی مد ظله العالی، در آیین افتتاحیه ششمین اجلاس بین المللی غدیر که در هتل الغدیر مشهد برگزار شد، گفت: روز غدیر خم متعلق به پیامبر، امیرالمؤمنین، اسلام و مسلمین است و باید در تاریخ بماند و هر روز احیا شود.
معظم له افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی باید تعظیم شعائر اسلام باشد و همچنین این‌که بدین وسیله، ارادت، اخلاص و تشکر خود از پیامبر بایت زحماتی که برای هدایت بشر کشیده است را نشان دهیم.
معظم له با بیان این که در رابطه با امر ولایت امیرمؤمنان (علیه السلام) باید گفت‌وگو صورت گیرد، اظهار داشت: بحث‌هایی که در این رابطه ارائه می‌شود باید علاوه بر ترویج مبانی دینی مؤمنان، تقویت‌کننده ایمان شیعیان به خصوص جوانان باشد زیرا برگزاری این جلسات باید همچون کلاس درس دارای محتوا باشد.
ایشان امر نبوت و امامت را امری الهی دانست و بیان داشت: امامت به معنای جانشینی رسول‌الله (صلی الله علیه وآله)، انتخابی نیست بلکه امری الهی است.
استاد عالی حوزه علمیه با بیان این‌که جانشین پیامبر باید افضل‌الخلق باشد، ادامه داد: انتخاب جانشین پیامبر که باید معصوم باشد تنها به تشخیص خداوند امکان‌پذیر است و مردم هیچ‌گاه نمی‌توانند آن را تشخیص دهند.

ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) رسالت پیامبر (صلی الله علیه وآله) بود
آیة الله میلانی تصریح کرد: امر ولایت مهم‌ترین مسأله در اسلام است و پیغمبر زحمات زیادی در این راه متحمل شدند زیرا مسأله ولایت، جزئی از رسالت ایشان بوده است.
ایشان به ماجرای هجرت پیامبر و خوابیدن امام علی(علیه السلام) در بستر ایشان اشاره کرد و گفت: تنها ابوبکر و امیرالمؤمنین از این ماجرا با خبر بوده‌اند و در جریان آن، ابتدا پیامبر خطاب به ابوبکر می‌فرمایند که به جای ایشان بخوابد که ابوبکر امتناع کرده و امیرالمؤمنین این کار را انجام می‌دهد.
آیة الله میلانی با تأکید بر این که موضوع امامت امیرالمؤمین، موضوعی نبوده که در یک روز مطرح شده باشد، تصریح کرد: پیامبر در سراسر عمر خود به شکل‌های مختلف موضوع ولایت امیرالمؤمنین را مطرح و گوش‌زد کرده‌اند.
ایشان با یادآوری الهی بودن نبوت و امامت، افزود: با توجه به این که امر ولایت، موضوعی الهی است، می‌توان درک کرد که پیامبر در این باره کوتاهی نکرده‌اند که تنها در یک روز و در یک مکان این موضوع را مطرح کرده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *