دیدار جمعی از طلاب تبریز با حضرت آیة الله میلانی

در شامگاه دوشنبه هشتم ماه ذی الحجه ۱۴۳۴هـ.ق (۱۳۹۲/۷/۲۱ شمسی)، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با محوریت نمایندگان تبریز، در شهر مقدس قم با حضرت آیت الله حاج سید علی حسینی میلانی مدظله العالی دیدار کردند.
در این دیدار نمایندگان مجمع طلاب، طی ارائه گزارشاتی از تاریخچه تشکیل مجمع و فعالیت های آن با معظم له سخن گفتند.
سپس حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی با بیان تفسیر سوره ی مبارکه ی «والعصر» به تبیین اهالی ایمان و عمل صالح پرداختند و فرمودند : کسانی که اهل خسران نیستند، آنهایی هستند که ایمان داشته باشند و عمل صالح. صرف ایمان کافی نیست، ایمان عمل قلب است، عمل فکر است، عمل جوانحی است و عمل صالح شرط ایمان است، مکمل ایمان است.
ایشان با تفسیر آیه «و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر» خاطر نشان کردند: طبق این آیه مؤمنین باید یکدیگر را به حق توصیه کنند همان طور که قرآن به حق توصیه می کند و فرمودند: از جمله حق، حق امیرالمؤمنین علیه السلام است، حق ولایت و امامت ایشان است که باید مؤمنین به یکدیگر توصیه کنند، یادآوری کنند.
ایشان افزودند: در امر امامت ، وظیفه ای سنگین به گردن ما طلبه ها است. اگر ما روزی از روزها نسبت به امر امامت کوتاه بیاییم، بدانید که دشمنان بر ما غالب خواهند شد. آنچه که مایع استقامت، استقلال و عظمت ما است، امر امامت امیرالمؤمنین علیه السلام است و اینکه امامت به نص خدا و رسول از آل امیرالمؤمنین علیه السلام است . وقتی این مطالب را شناختیم، قهراً باید جمیع ابعاد دین و شریعت را از امیرالمؤمنین علیه السلام اخذ کنیم و معنای اهتماممان به امامت به خاطر همین است.
معظم له با اشاره به خطبه غدیر، اولویت سنجی امر امامت اهل بیت علیهم السلام بر تمامی امور دینی را، درسی از درسهای پیغمبراکرم صلی الله علیه وآله شمردند و تبلیغ پیروی از اهل بیت علیهم السلام را، راه نجات امت دانستند.
معظم له در ادامه فرمودند: در آیه توصیه به صبر هم آمده است. یقیناً تبلیغ حق و دین زحمت هم دارد و با صبر کردن باید به نتیجه برسیم و در جایی دیگر از قرآن، توصیه به مرحمت هم شده است و این به این معناست که هوای همدیگر را داشته باشیم و به یکدیگر کمک کنیم، هم در امور معنوی و هم در امور مادی و دنیوی.
حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی در خاتمه فرمودند: دشمن امروز بخاطر مبانی فکری و اعتقادی ما است که در ستیز است، پس باید آن مبانی را تقویت کنیم در جهت اول و بعد، آن مبانی را حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *