دیدار آیت الله سید علی حسینی میلانی از شهر یزد

سلسله همایش های ماهانه «امام شناسی» در شهرستان یزد با حضورحضرت آیت الله میلانی (مد ظله العالی) ریاست عالی بنیاد فرهنگی امامت، اساتید دانشگاه، معلمین مدارس، طلاب حوزه علمیه، بزرگان حوزه علمیه یزد و برخی از مسئولان این استان آغاز به کار کرد.
اجرای سلسله همایش های ماهانه امام شناسی در شهرستان یزد به درخواست مرکز مدیریت حوزه علمیه استان یزد توسط بنیاد فرهنگی امامت با همکاری دفتر امام جمعه محترم استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، آموزش و پرورش و دانشگاه یزد برگزار می گردد.
در مراسم افتتاحیه که در تالار اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار گردید «حضرت آیت الله میلانی» ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش و تشکر از زحمات مسئولان حوزه علمیه، خدمتگزاری به طلاب دینی را از نعمات الهی برشمردند.
رئیس بنیاد فرهنگی امامت با ایراد سخنانی پیرامون مسئولیت امام نسبت به مردم و وظیفه مردم نسبت به امام و جایگاه امامت، تلاش مضاعف برای فراگیری آموزه های امامت و دل سوزی نسبت به آموزش آن به جوانان شیعه و عامه را مورد تاکید قرار دادند.
ایشان مسئولیت پاسخ گویی به سؤالات و شبهاتی که امروزه به واسطه ی وجود رسانه های متعدد روبه فزونی است را متوجه تمامی حاضران و مسئولین واساتید دانسته و تفکر مسئول بودن حوزه علمیه به تنهایی درامر پاسخگویی را بر اساس آیات و روایات تقبیح نموده و همگان را به یادگیری و یاددهی معارف امامت تشویق و ترغیب نمودند.
در حاشیه این سفر مسئولین و شخصیتهای فرهنگی و حوزوی به دیدار آیت الله میلانی آمدند.
در بدو ورود به دارالعباده یزد، «حجت الاسلام والمسلمین شمس» مدیریت حوزه علمیه استان یزد همراه با مدیران این مرکز به استقبال معظم له و هیات همراه آمده و ضمن خوش آمدگویی، ازتشریف فرمایی ایشان تشکر نمودند.
جمعی از مسئولین حوزوی و سیاسی استان یزد به منظور دیدار و عرض خیر مقدم خدمت ایشان رسیدند. در این جمع «آیت الله مدرسی» امام جمعه بخش محمد آباد یزد،«حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی» مدیر سازمان تبلیغات استان یزد، «حجت الاسلام والمسلمین رحمانی» معاون سیاسی »استاندار یزد،«حجت الاسلام والمسلمین شمس» مدیر حوزه علمیه استان یزد به همراه «حجت الاسلام آیت اللهی از اساتید حوزه علمیه یزد حضور داشتند.
در ادامه سفر، آیت الله میلانی به همراه گروه اعزامی از سوی بنیاد فرهنگی امامت ضمن تشرف به زیارتگاه امامزاده ابوجعفر محمد از نوادگان امام صادق علیهما السلام و قبور علمای به نام یزد که در جوار آن بزرگوار مدفون هستند مانند آیت الله فقیه خراسانی و… بازدید هائی داشتند:
بازدید از کتاب خانه وموزه آثار خطی آستان مقدس «امامزاده سید ابوجعفر محمد علیه السلام» این موزه از آثارمتعدد خطی مربوط به قرن 4 تا قرن 13ق تشکیل شده و یکی از پنج موقوفه آستان مقدس امامزاده سید ابوجعفر است.
بازدید از کتابخانه حجت الاسلام وزیری؛ این کتاب خانه که با زحمات طاقت فرسای حجت الاسلام وزیری ایجاد شده مجموعه ای با ارزش از کتب خطی نفیس وآثار باستانی شهر یزد است که اکنون توسط بازماندگان آن مرحوم و زیر نظر آستان قدس رضوی مشغول به فعالیت است.
بازدید از مسجد جامع یزد؛ مسجدی قدیمی مربوط به قرنهای 7 و 8 ق که به واسطه ی مناره های بسیار بلند خود شهره آفاق شده و سالیانه گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور برای بازدید از آن به دارالعباده سفر می کنند. از باارزشترین و مقدس ترین مکان های این مسجد محراب آن است که بر اساس اقوال و اسناد با تربت مقدس کربلای معلی ساخته شده است.
شرکت در نشست مدیران حوزه علمیه یزد و مسئولین مدارس علمیه استان یزد که در مرکز مدیریت حوزه علمیه و به دعوت حجت الاسلام والمسلمین شمس برگزار شد.
آیت الله میلانی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات مسئولین حوزه علمیه یزد، ضرورت وجود ساختاری منطقی برای آموزش و تربیت طلاب را لازمه تحقق آیه «فلولا نفر من کل فرقه…» دانستند.
معظم له ضمن دعوت مسئولین به داشتن قصد قربت در طول مدت مسئولیت خود، شرط ایجاد حوزه علمیه کارآمد و تاثیرگذار و تحقق اهداف والای مورد نظر در تربیت طلاب را نهادینه سازی فرهنگ اخلاص و وظیفه محوری در بین طلاب بیان کرده و یادگیری علوم دینی و یاددهی آن به مردم را واجبی همگانی دانستند که مسئولیت تحقق بخشی به آن بر دوش طلاب علوم دینی است که با ثبت نام درحوزه های علمیه خود را کاندیدای این مسئولیت کرده اند.
در دومین روز سفر آیت الله دعایی، از علمای بزرگ و منبری های معروف شهر یزد به دیدار آیت الله میلانی آمده و ضمن خوش آمدگویی، به بیان خاطرات و حکایات خود با پدر و جد بزرگوار آیت الله میلانی پرداختند.
در آخرین روز ایشان به دیدار آیت الله حیدری زاده از علمای شهر یزد رفتند و بعد از دیدار ایشان و برخی از بزرگان و خیرین شهر یزد به قصد بازگشت ره سپار مدینه حضرت معصومه علیها السلام ـ شهر مقدس قم ـ شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *