دیدار حضرت آیت الله میلانی با آیت الله العظمی سیستانی دام ظلهما

حضرت آیت الله سیدعلی حسینی میلانی (مد ظله) به همراه برخی از مسئولان بنیاد فرهنگی امامت با مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سیستانی (دامت برکاته) در نجف اشرف دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار آیت الله میلانی گزارشی از روند فعالیت های آموزشی پژوهشی تحقیقاتی بنیاد را به معظم له ارائه نمودندو در خصوص معضلات فرهنگی و فکری موجود و ضرورت توسعه فعالیت های امامتی به مشورت و گفتگو پرداختند.
در ادامه گفتگو، راه کارهائی جهت آغاز فعالیت های آموزشی امامتی در حوزه های علمیه نجف اشرف مطرح گردید.
حضرت آیت الله العظمی سیستانی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های بنیاد و دعای خیر برای دست اندرکاران این مرکز، بر ضرورت حفظ انگیزه های الهی و پرهیز از شائبه هایی که با سنت اعاظم حوزه و رویه حوزه علمیه در تاریخ منافات دارد تأکید کردند.
معظم له در ادامه با اشاره به نیاز های ضروری طرح مبحث امامت در حوزه های علمیه از پیشنهاد بنیاد فرهنگی امامت در خصوص اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی در حوزه علمیه عراق استقبال نمودند و حمایت خود را در این خصوص اعلام فرمودند.
در این سفر حضرت آیت الله میلانی ضمن دیدار با شخصیت های علمی و فرهنگی کربلای معلا و نجف اشرف و بازدید از برخی مؤسسات و مدارس علمیه ،زمینه های اجرای دوره های آموزشی امامتی را مورد تأکید قرار دادند.
متقابلاً علما و مسئولان امر ضمن ابراز اهمیت و نیاز جامعه شیعه به مباحث امامتی و پاسخگوئی به شبهات ، آمادگی خود را برای همکاری در این راستا با بنیاد فرهنگی امامت اعلام فرمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *