دیدار اساتید بنیاد فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام با آیت الله حسینی میلانی

دیدار مربیان و اساتید بنیاد فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام اصفهان با حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی – جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای از مسئولین بنیاد فرهنگی امام محمد باقر علیه السلام ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه به ارائه گزارشی از برنامه های بنیاد امام محمد باقر اصفهان پرداخت و در ادامه حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ضمن ابراز تأسف از حادثه هتک حرم حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام شیراز و شهادت جمعی از زائران آن حضرت، فرمودند: تربیت جوانان کار بسیار با ارزشی می باشد که حتی مُقدم بر وراثت شده است، به این معنا که اگر پدری فرزندش را خوب تربیت کند مورد رحمت پروردگار قرار می گیرد و به اموال و مادیات چنین سفارشی نشده است. آنچه از سیره پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین علیهماالسلام می آموزیم این است که باید مبنای تربیت را ایمان قرار بدهیم.
و اگر روی این مبنا کار شده بود در این کشور، آنچه امروز می بینیم را شاهد نبودیم. جهالت و رذالت قبل از از اسلام با اخلاق و سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تحول پیدا کرد و این اثر تربیت پیامبر بود و ما هم باید اینگونه عمل کنیم.
آیت الله میلانی با توجه به حدیث «خیر شَبابکم مَن تَشبه بکهولکم»، متانت، وقار و ادب را از ویژگی های جوانان با ایمان برشمردند و افزودند: در اسلام همان طور که رُهبانیت مردود است، صرف دنیاگرایی هم مطرود است و بر اساس ایمان و اعتقاد و دین، اعتدال گرایی ممدوح است.
ایشان گفتند: کسی که ما را خلق کرده است، او خیر و شر ما را از همه بهتر می داند و او هم برای ما دین را فرستاده است و انعکاس واقعی دین در قرآن و عترت است و حلال پیامبر تا قیامت حلال است و حرام پیامبر هم تا قیامت حرام است.
حضرت آیت الله میلانی با استناد به سه روایت مَن مات و لَم یَعرف إمام زَمانه ماتَ میتة جاهلية، و إني تارك فيكم الثقلين ما إن تَمسكتم بهما لَن تَضلوا بعدي كتاب الله و عترتي أهل بيتي و إنهما لن يفترقا حتى يردا علي الحوض، و الائمة بعدی إثنی عشر فرمودند: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بر اساس این روایات راه را بر همگان روشن کردند ولی توسط سقیفه امت گمراه شدند تا به ماجرای کربلا رسید و به ذریه رسول خدا آنچنان ظلم کردند.
مؤسس بنیاد فرهنگی امامت فرمودند: بر همین اساس بنیاد امامت هدفش تربیت نیروهایی است که از نظریه امامت شیعی دفاع کنند و به اثبات برسانند و بتوانند موجب هدایت امت بشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *