بیانات حضرت آیت‌الله سید علی حسینی میلانی (مدظله العالی) در آستانه ایام فاطمیه ۱۴۴۳ ق

السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ
به مناسبت آغاز ایام غمبار ” فاطمیّه” و شهادت مظلومانه إنسیة الحوراء ، سیدة النساء العالمین حضرت صدیقه شهیده سلام الله علیها
مدرسه امامت (مرکز حقایق اسلامی) میزبان حضور حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی دامت برکاته بود و معظم له بیاناتی را ایراد فرمودند.

در این نشست که با حضور مدیران، اساتید، مبلّغین فاطمیّه و طلاب محترم مدرسه امامت در ساختمان مرکز حقایق اسلامی برگزار گردید حضرت آیة الله میلانی دامت برکاته طی بیانات ارزشمندی فرمودند:
(گزیده ای از بیانات حضرت استاد)
این تحقیقاتی را که در مباحث امامت داریم باید ادامه دهیم و در این تحقیقات باید تعمق پیدا کنیم به طوری که این حقایق امور جزء ذات ما بشود و ملکاتی بشود برای ما که هر گاه امتحانی پیش بیاید فورا آماده باشیم.
می بینید با برخی عبادات ما چه حالاتی به ما دست می دهد؟ ماه مبارک رمضان چه جور ما را عوض می کند ؟ به طوری که در ماه مبارک رمضان چشم به آن جایی که نباید برود خود به خود نمی رود و گوش همینطور !
این حالت به برکت روزه گرفتن است و صلاة اللیل این حالت را برای ما ایجاد می کند که خود به خود انسان حتی به فکر گناه و معصیت نمی افتد و برای او ملکه می شود عدالت.
در باب امامت و امور اعتقادی هم باید اینگونه عمل کنیم به جوری که اگر پای شبهه و امتحانی پیش بیاید بتوانیم پاسخگو باشیم.
گاهی انسان را مخیر می کنند بین دنیا و آخرت و گاهی به انسان وعده هایی داده می شود چنین و چنان که انسان باید به برکت امیرالمؤمنین علیه السلام بتواند ایمان خودش را حفظ کند و نگذارد تغیری در ایمان او ایجاد شود.
ما امروز وظیفه داریم در دو بعد کار کنیم : یک بعد شعائری است که اقامه مراسم اهل‌بیت علیهم السلام که ایام فاطمیه نزدیک است و باید مراسم به احسن وجه برگزار شود و یک بعد اعتقادی است که باید ایمان شیعیان روز به روز تقویت شود و تحت تشکیک شبهات قرار نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *