رونمایی از ترجمه جدید کتاب شریف الغدیر با حضور آیت الله میلانی

حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی در مراسم رونمایی از ترجمه ای تازه از کتاب گرانسنگ الغدیر که در بنیاد فرهنگی امامت در قم برگزار شد، فرمودند: اخلاص و شور خاصی که نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) وجودداشت در همه علمای بزرگ ما دیده می‌شود.
اخلاص و شور مرحوم علامه امینی به امیرالمومنین علیه السلام قابل وصف نیست؛ زمانی که ایشان را در حرم حضرت امیرالمومنین علیه السلام می‌دیدیم، به رغم ابهت در سیما و صدای شخصی همیشه در زیارت جامعه ای که از حفظ می خواندند اشک ایشان بند نمی آمد و این حالات همه مردم را به سمت ایشان جلب می کرد.
اخلاص در کار و سوزی که باید باشد باعث اعتلای این کتاب شد و آن را به کتب ماندگار عالم تشیع مبدل کرد که اکنون هنوز نقدی بر آن وارد شده؛ هیچ نقد علمی بر این کتاب وارد نیست و نخواهد بود. این کتاب از کتبی است که باعث افتخار ما است؛ ولی نمی توانیم زحمات کسانی که با ایشان در تالیف و نشر این کتاب همراهی کردند را نادیده بگیریم؛ در این بین صاحبان کتابخانه های خطی و گرانبها در این مسیر زحمات بسیاری کشیدند؛ مرحوم اردوبادی زحمات بسیاری در کنار مرحوم علامه کشید که قابل انکار نیست. باید همکاری‌های بزرگانی که با ایشان انجام شد را نیز به نیکی یاد کنیم؛ مرحوم آیت الله العظمی میلانی مایه دلگرمی مرحوم علامه برای تالیف این کتاب بود؛ برخی تصور می کردند که این کتاب خلاف وحدت و تقیه است، ولی مرحوم آیت الله العظمی میلانی و برخی از بزرگان حوزه در آن زمان مایه دلگرمی مرحوم علامه بودند و حتی در چاپ اول مرحوم ایت الله میلانی مقدار بسیاری از این کتاب خریداری و هدیه دادند.
ترجمه این کتاب، ضروری بود که خوشبختانه انجام شد؛ این کار جدید با خصوصیات خاصی که در نشست رونمایی به آن اشاره شد، قابل تقدیر است و کاری در مسیر تکمیل کار بزرگان علما به خصوص علامه امینی بود.این موسسه، یک موسسه آموزشی است که مبلغان امامتی را تربیت می کند ولی این کتاب یک کتاب مبنا است و باید تولید می شد و البته بانیان خاص خود را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *