حضور حضرت آیت الله میلانی (مدظله العالی) در نخستین کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله ملک حسینی (رحمه الله)+صوت

حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی (مدظله العالی) روز پنجشنبه با حضور در شهر یاسوج، در نخستین کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله ملک حسینی (رحمه الله) شرکت و به ایراد سخنرانی پرداختند.
ایشان تکریم بزرگان هر رشته‌ای را ضروری دانست و عنوان کرد: مرحوم آیت الله ملک حسینی دارای ابعاد متعددی بودند و ما طلبه‌ها زود به کسی ایمان نمی‌آوریم و بپذیرید من به آیت الله ملک حسینی ایمان داشتم.
آیت الله میلانی افزودند: مرحوم ملک حسینی دارای ابعاد مختلف از جمله مبارزاتی، علمی، اجتماعی و ملکات اخلاقی بود.
ایشان با بیان اینکه باید از نشست‌های تکریم و تجلیل به ویژه طلبه‌ها باید در جهات دیگر بهره‌مند شویم، افزود: امامت و ولایت از جمله ابعاد وجودی ایشان بود و اهتمام بسیار جدی داشتند و اگر در آیه تطهیر و یا حدیث غدیر وارد می‌شدند تخصص داشتند و مطالب را مستند بیان می‌کردند.
آیت الله حسینی میلانی گفت: در منظومه مباحث اعتقادی ما، محور امامت و ولایت است. ما به اثبات رساندیم که توحید و معاد و شناخت نبی و نبوت به برکت امامت و ولایت است.
استاد دروس خارج با اشاره به اینکه قرآن را به برکت امام باید بفهمیم، افزود: به صراحت عرض می‌کنم خدایی که مکاتب دیگر معرفی می‌کند با خدایی که مکتب الهی معرفی می کند دوتا است و امروز مباحث امامت و اهمیت این مباحث و امام شناسی برای ما مهم بوده و دلیل دشمنی دشمنان به خاطر مبانی اعتقادی ما است.
ایشان تصریح کردند: پشت صحنه داعش که فکر و اعتقاد است، فراموش نکنید باید ببینیم مبانی اعتقادی این‌ها چیست و آن را نقد کنیم، زیرا خطر آن وجود دارد که طرفدار در کشور درست کنند.
ایشان افزود: باید مبانی اعتقادی وهابیت به عنوان تربیت کننده داعش و غیر داعش را نقد کنیم.
آیت الله میلانی ادامه داد: داعش چگونه یک جوان را آماده می‌کنند تا کمربند ببندد و منفجر شود و برخی را از بین ببرد، اهل تخصص روی این مهم فکر کنند، این‌ها فکر دارند باید فکر آنان را نقد کنیم و منتشر شود تا مبادا در کشور گرفتار داعش شویم.
ایشان گفت: یک فرد از فرزندان اهل بیت علیهم السلام در هر کجای دنیا منحرف شود زیاد است. در حوزه‌ها و دانشگاه ها باید همکاری شود تا مبادا این شبهات در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها مطرح شود.
مدرس حوزه علمیه قم افزود: اساتید بر این مسائل مسلط باشند و سر کلاس ارائه کنند تا مبادا تحت تاثیر فضای واقعی و مجازی قرار بگیرند و اینکه بزرگان کشور نگران نفوذ هستند، اگر نفوذ فکری شد یعنی ایمان جوانان متزلزل و منحرف می شود. اقتصاد، فرهنگ، اخلاق و سلامت جامعه بهم می‌خورد.
ایشان گفت: مسئولان انتظامی و امنیتی گزارش می‌دهند در ماه رمضان، محرم و صفر جرائم کم می‌شود، اگر در همه ماه‌ها و روزها اینگونه باشد جامعه متفاوت می‌شود. این است اهمیت مباحث اعتقادی، چون در برخی دانشگاه‌ها شبهاتی مطرح می‌کنند و بدون پاسخ می گذارند.
مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در مکتب شیعه ترور و انفجار جایگاهی ندارد، افزود: اطلاعات دقیق دارم برخی در داخل کشور از ابن تیمیه دفاع می‌کنند.
دانلود فایل سخنرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *