حضور آیت الله میلانی در سومین بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی خویی

همزمان با بیست و چهارمین سالگرد ارتحال عالم ربّانی حضرت آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی، سومین کنگره بزرگداشت ایشان در شهر خوی برگزار شد.
حضرت آیت الله حسینی میلانی (مدظله العالی) با حضور در این نشست و ایراد سخنرانی، به تبیین مقام والای این عالم ربّانی پرداختند. ایشان فرمودند: علم در دین مقدس اسلام همواره در مقابل جهالت، مقدس شمرده شده است و اهل جهل مورد مذمت واقع شده‌اند و اشرف علوم در دین اسلام و میان اهل بیت (علیهم السلام)، علم شریعت بوده است و آیت الله خویی در پی یادگیری همه علوم شریعت اسلام به مراتبی از علم رسیدند که در تاریخ شیعه در این هزار سال کم‌نظیر بوده است و کمتر کسی از میان مراجع عظام به این درجه از علم رسیده است.
آیت الله میلانی در ادامه افزودند: آیت الله العظمی خویی در علم اصول مؤسس هستند و در علم رجال نیز صاحب‌نظری بی‌نظیر هستند و در این حوزه و سایر حوزه‌های دینی آثار گرانقدری را برای محصلین علوم دینی و حوزه‌های علمیه به یادگار گذاشته‌اند که مورد استفاده می‌باشد.
معظم‌له اظهار داشتند: این عالم ربّانی علاوه بر علمیت، در زهد و تقوا نیز سرآمد بودند به طوری که با دیدن قیافه ایشان گویا بوی امام صادق (علیه السلام) به مشام می‌رسید. مقام علمی، مقام تقوا و زهد و ساده‌زیستی ایشان سه وجه مهم از سجایای اخلاقی مرحوم آیت الله العظمی خویی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *