حضور آیت الله حسینی میلانی در همایش بر آستان فاطمیه

حضرت آیت الله حسینی میلانی عصر سه شنبه 1393/12/19 با حضور در همایش بر آستان فاطمیه که از طرف بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد، بیانات ارزشمندی را ایراد فرمودند.
ایشان با اشاره به روایاتی از معصومین علیهم السلام، حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را هم شأن ائمه اطهار (علیهم السلام) دانستند و اظهار داشتند: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در شاهد بودن بر جمیع خلایق، واسطه بودن در فیوضات، داشتن ولایت کبری و در علم و عصمت دارای همان مقام و منزلتی می‌باشند که پیامبر و سایر معصومین علیهم السلام دارا می‌باشند.
معظم له با توجه به نقش حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در بقا اسلام و هدایت مسلمین تأکید کردند عرصه های بسیاری از حیات گرانقدر این بانوی عظیم الشان وجود دارد که باید به صورت تخصصی و مستقل بررسی شود و همچنین فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره باید به نحو مستدل و مستند بررسی و مورد بحث قرار گیرد.
ریاست عالی بنیاد فرهنگی امامت با انتقاد از اینکه در مورد این بانوی بزرگ اسلام و شبهات وارده فعالیت دقیق علمی به اندازه کافی صورت نگرفته است افزودند: یکی از مباحثی که زمینه کار فراوان دارد بحث در مورد نقش آن حضرت در بقا اسلام است که با اینکه امیرالمؤمنین (علیه السلام) در طول دوران حیات خود با مجاهدت های فراوان دین اسلام را زنده نگه داشتند ولی حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) نیز با فداکاری های خود موجب بقا دین اسلام گشتند که مجاهدت های آن حضرت نیز باید تبیین و بررسی شود.
آیت الله میلانی با بیان اینکه یک شبهه کافی است که منشأ انحراف فرزندانمان شود اظهار داشتند: باید فرزندانمان را با عقائد صحیح اسلامی آشنا کنیم و از ورود آنان در فضاهای آلوده جلوگیری کنیم و اگر ما بتوانیم کار دقیق علمی، مستند و مستدل در این مسائل ارائه دهیم، فرصت شبهه‌افکنی را از دشمنان خود گرفته‌ایم. ایشان در ادامه دفع شبهات را یکی از وظایف علمی طلاب و روحانیون ذکر کردند و گفتند: باید معرفت کامل به معصومین به ویژه حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) داشته باشیم و با شناخت کامل، دفع شبهات و پاسخ به سئوالات را ارائه دهیم و جوانان را در برابر شبهات مجهز کنیم.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با انتقاد از نقل روایات در مورد اهل بیت علیهم السلام از کتب اهل سنت، در جایی که ضرورتی برای این کار نباشد افزودند: جامعه ما به گونه‌ای شده است که اگر استناد به «صحاح سته» نکنیم می‌گویند این مطلب صحت ندارد یا حداقل نسبت به آن شک و تردید دارند.
ایشان در ادامه افزودند: روایات معتبر دلالی و سندی بزرگان مکتب تشیع در مورد اهل بیت علیهم السلام به حدی است که ما را از صحاح سته مستغنی می‌کنند و بجز مسائل تقریبی و برخی موارد خاص، ما همواره باید به کتب روایی شیعه استناد کرده و این کتب را محور قرار دهیم که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.
در پایان جلسه، حضار و امامت پژوهان با طرح سؤالات خود از معظم له، بهره‌مند شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *