برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه میر حامد حسین لکهنوی در سال ۱۳۹۴

میرحامد حسین نیشابوری هندی یکی از بزرگ پاسداران حریم ولایت در قرن سیزدهم هجری است. خاندان این علامه مجاهد همگی در علم و زهد و فضیلت سرآمدان روزگار خود و مدافعان مذهب حقه امامیه در جوامع اسلامی به ویژه هندوستان بوده‌اند. کتاب شریف عبقات الانوار فی مناقب ائمه الاطهار علیهم السلام از شاهکارهای علمی و اعتقادی شیعه و برترین اثر علامه به شمار می‌رود.
اینک پس از گذشت 130 سال از رحلت آن بزرگوار، هنوز گام مؤثری در معرفی شایسته و بایسته آن بزرگ‌مرد عالم اسلام برداشته نشده است. بنیاد فرهنگی امامت تحت اشراف حضرت آیت الله حاج سید علی حسینی میلانی (مدظله العالی)، برگزاری کنگره‌ای را در جهت بزرگداشت و معرفی شخصیت و آثار علامه میرحامد حسین و خاندان موسوی لکهنوی در دستور کار خود قرار داده است.
احیای آثار گرانقدر این خاندان، ترجمه آثار به زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو و ارائه کتابخانه نرم‌افزاری و مجازی مدرسه اعتقادی و فقهی لکهنو بخشی از برنامه‌های علمی این کنگره می‌باشد که در پاییز ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.
فراخوان مقالات و آثار پیرامون شخصیت علمی و زمانی علامه میرحامد حسین و پدرش محمد قلی، مدرسه فکری میرحامد حسین در هند، مدرسه تشیع در لکهنو و مدرسه اهل سنت در دهلی و تأثیرات متقابل آن دو بر یکدیگر، تعاملات شیعیان با اهل سنت در هند و همچنین روش‌شناسی و معرفی میراث علمی علامه از جمله محورهای مقالات بشمار می‌رود که مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ و اصل مقالات تا ۱۳۹۴/۳/۳۱ اعلان شده است.
دانلود پوستر کنگره
http://emamat.ir/hamayesh/main.php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *