سفر حضرت آیت‌الله میلانی به استان آذربایجان شرقی

حضرت آیت‌الله حسینی میلانی (مدظله العالی) هفتم خرداد 1393 به دعوت مدیریت امور بین‌الملل و شعب بنیاد فرهنگی امامت، برای شرکت در همایش امامت‌شناسی و اختتامیه اولین دوره آموزش مبانی امامت عازم شهر تبریز شدند. این همایش صبح پنج‌شنبه 8 / 3 / 1393 با حضور طلاب و علماء و مسئولین حوزوی شهر تبریز و با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
معظم‌له در این همایش ضمن ایراد سخنرانی به تبیین اهمیت مباحث امامت پرداختند و در پایان از برگزیدگان دوره آموزشی مبانی امامت، تجلیل کردند.
عصر پنج‌شنبه، جمعی از اقشار مختلف مردم با حضور در محل استقرار معظم‌له، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.
صبح جمعه و در ادامه سفر حضرت آیت‌الله سید علی حسینی میلانی، معظم‌له با حضور در مسجد قدیمی صاحب‌الامر (علیه السلام)، در جلسه هفتگی هیئت انصار الحسین (علیه السلام) شرکت و پس از آن به حسینیه موسی بن جعفر (علیهما السلام) شهر تبریز رفتند و در محفل روضه حضور یافتند.
در ادامه، با سفر به شهر اسکو و میلان ـ دیار اجدادشان ـ از مراکز فرهنگی این شهر که به نام مرحوم آیت‌الله العظمی سید هادی میلانی (رضوان الله تعالی علیه) بود، بازدید کردند.
صبح شنبه 10 / 3 / 1393، حضرت آیت‌الله میلانی به دعوت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد تقی پورمحمدی (امام جمعه شهر مراغه و عضو خبرگان رهبری) راهی شهر مراغه شدند و بعد از استقبال طلاب و فضلای شهر، در بدو ورود، به مدرسه علمیه امیرالمؤمنین (علیه السلام) این شهر رفتند و به ایراد سخنرانی و اقامه نماز جماعت پرداختند.
پس از آن معظم‌له، از رصدخانه شهر مراغه که از یادگارهای مرحوم خواجه نصیرالدین طوسی می‌باشد و همچنین مراکز تاریخی و فرهنگی این شهر بازدید فرمودند.
صبح یکشنبه و حسن ختام سفر آیت‌الله میلانی (مد ظله العالی) به استان آذربایجان شرقی، بازدید از مدرسه علمیه طالبیه تبریز بود و از نزدیک با سابقه تاریخی و فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه آشنا شدند و بدین ترتیب به سفر چهار روزه خود پایان دادند.
خاطر نشان می‌شود در حاشیه این سفر، شعبه بنیاد فرهنگی امامت در شهر تبریز افتتاح و آزمون ورودی سال جدید از طلاب گرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *